AGB

1. anvendelsesområde

1.1 De følgende almindelige forretningsbetingelser (i det følgende benævnt “AGB”) fra UMAXO GmbH (i det følgende benævnt “sælger”) gælder for alle aftaler om levering af varer, som en forbruger eller iværksætter (i det følgende benævnt “kunde”) indgår med sælgeren i forbindelse med de varer, som sælgeren præsenterer i sin online-shop.

1.2 En forbruger i henhold til disse vilkår og betingelser er enhver fysisk person, der indgår en retshandel med henblik på formål, som er overvejende hverken deres erhvervsmæssige eller selvstændige erhvervsaktivitet kan tilskrives.

1.3 En iværksætter i henhold til disse vilkår er en fysisk eller juridisk person eller en juridisk enhed med retlig handleevne Partnerskab, der ved indgåelse af en retshandel i forbindelse med udøvelsen af sit erhvervsmæssig eller selvstændig erhvervsvirksomhed.

1.4 Disse vilkår og betingelser gælder for iværksættere. Almindelige forretningsbetingelser gælder også for fremtidige forretningsforbindelser, uden at vi behøver at henvise til dem igen. er nødt til at påpege. Hvis iværksætteren anvender modstridende eller supplerende generelle forretningsbetingelser, gøres der hermed indsigelse mod gyldigheden heraf; de bliver kun en del af kontrakten, hvis sælgeren udtrykkeligt accepterer dette. har accepteret.

2. kontraherende part, indgåelse af kontrakt

2.1Købsaftalen indgås med sælgeren.

2.1De produkter, der tilbydes i sælgerens online shop produktbeskrivelser, der er indeholdt heri, udgør ikke bindende tilbud fra sælger, men tjener til afgivelse af et bindende tilbud. af kunden.

2.2Kunden kan acceptere tilbuddet via den i den online bestillingsformular, der er integreret i sælgerens online shop. I denne proces indtaster kunden de valgte varer i den virtuelle indkøbskurv og er gået gennem den elektroniske bestillingsproces, gennem Klik på knappen, der afslutter bestillingsprocessen. Bindende tilbud om kontrakt i forbindelse med de varer, der er indeholdt i indkøbskurven fra og med.

2.3Sælgeren kan afvise tilbuddet fra den kunder inden for fem dage,

  • ved at sende kunden en skriftlig ordrebekræftelse eller en ordrebekræftelse i tekstform (fax eller e-mail), i hvilket tilfælde det er afgørende, at kunden modtager ordrebekræftelsen, eller
  • ved at levere de bestilte varer til kunden, idet det i denne forbindelse er afgørende, at kunden modtager varerne

Hvis flere af de ovennævnte alternativer, indgås kontrakten på dette tidspunkt, hvor et af de ovennævnte alternativer forekommer først. Fristen for Accept af tilbuddet begynder dagen efter, at tilbuddet er afsendt af og ophører ved udløbet af den femte dag efter udløbet af den Afsendelsen af tilbuddet følger. Hvis sælgeren accepterer kundens tilbud Hvis tilbudsgiveren ikke accepterer tilbuddet inden for ovennævnte frist, anses dette for at være en afvisning af tilbuddet. med den konsekvens, at kunden ikke længere er bundet af sin hensigtserklæring.

2.4Hvis betalingsmetoden “PayPal Express” vælges, vil betalingen blive behandlet via betalingstjenesteudbyderen PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (i det følgende benævnt “PayPal”), i henhold til PayPals brugsbetingelser, som kan ses på https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full eller – hvis kunden ikke har en PayPal-konto – i henhold til vilkår og betingelser for betalinger uden en PayPal-konto, som findes på https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full. Hvis kunden vælger “PayPal Express” som betalingsmetode under onlinebestillingsprocessen, udsteder han også en betalingsordre til PayPal ved at klikke på den knap, der afslutter bestillingsprocessen. I dette tilfælde erklærer sælgeren allerede accept af kundens tilbud på det tidspunkt, hvor kunden udløser betalingsprocessen ved at klikke på den knap, der afslutter bestillingsprocessen.

2.5Når du indgiver et tilbud via Sælgers online-bestillingsformular, vil teksten til kontrakten blive gjort tilgængelig efter opbevares af sælgeren og stilles til rådighed for kunden efter afsendelse af af sin ordre i tekstform (f.eks. e-mail, fax eller brev). En mere vidtrækkende Sælgeren stiller ikke kontraktens tekst til rådighed. Tilvejebragt kunden har oprettet en brugerkonto i onlinebutikken hos sælger har oprettet, vil ordreoplysningerne blive offentliggjort på den pågældende arkiveres og kan tilgås af kunden via hans password-beskyttede brugerkonto. gratis ved at oplyse de tilsvarende loginoplysninger.

2.6Inden bindende indsendelse af Ved bestilling via sælgerens online-bestillingsformular kan kunden eventuelle indtastningsfejl ved at læse oplysningerne på skærmen omhyggeligt fremlagte oplysninger. Et effektivt teknisk middel til at For at opnå en bedre genkendelse af indtastningsfejl kan forstørrelsesfunktionen i browser, ved hjælp af hvilken skærmen kan forstørres. vil. Kunden kan foretage sine indtastninger inden for rammerne af den elektroniske bestillingsprocessen så længe som muligt ved hjælp af de sædvanlige tastatur- og musefunktioner. Brugeren skal rette ordren, indtil han eller hun klikker på knappen, der afslutter ordreprocessen.

2.7For indgåelse af kontrakten kun det tyske sprog er tilgængeligt.

2.8Ordrebehandling og Kontakten foregår normalt via e-mail og automatiserede Ordrebehandling finder sted. Kunden skal sikre sig, at de materialer, som han anvender til Den e-mail-adresse, der er angivet i forbindelse med ordrebehandlingen, er korrekt, således at under De e-mails, som sælgeren har sendt, kan modtages på denne adresse. Kunden skal navnlig sikre, at der anvendes SPAM-filtre, at alle ordrer afgivet af sælgeren eller af dem, som sælgeren har fået til opgave at behandle ordren, skal e-mails, der sendes til tredjeparter, kan leveres.

3. fortrydelsesret

3.1Forbrugerne har generelt ret til en Fortrydelsesret.

3.2Mere detaljerede oplysninger om Fortrydelsesretten fremgår af sælgerens afbestillingsregler.

4. priser og betalingsbetingelser

4.1For så vidt angår Medmindre andet er angivet i sælgerens produktbeskrivelse, er produktet en De angivne priser er totalpriser, som omfatter den lovpligtige merværdiafgift. indeholder. Eventuelle yderligere leverings- og forsendelsesomkostninger, der måtte opstå, vil blive angivet særskilt i den respektive produktbeskrivelse.

4.2For leverancer til lande uden for Den Europæiske Union kan medføre yderligere omkostninger i individuelle tilfælde, som den Sælgeren er ikke ansvarlig for og skal afholdes af kunden. Disse omfatter f.eks. omkostninger ved kreditinstitutters pengeoverførsel (f.eks. overførselsgebyrer, vekselkursgebyrer) eller importafgifter eller skatter. Skatter (f.eks. told). Sådanne omkostninger kan påløbe i forbindelse med overførsel af penge også påløbe, hvis leveringen ikke sker til et land uden for den Den Europæiske Union, men kunden foretager betalingen fra et land uden for Den Europæiske Union. af Den Europæiske Union.

4.3Betalingsmulighederne vil være meddelt kunden i sælgerens online shop.

4.4Er betaling forud ved bankoverførsel aftalt, forfalder betalingen straks efter kontraktens indgåelse, forudsat at den parterne ikke er blevet enige om en senere forfaldsdato.

4.5Hvis betalingen foretages ved hjælp af en betalingsmetode, der tilbydes af PayPal, vil betalingen blive behandlet af betalingstjenesteudbyderen PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (i det følgende benævnt “PayPal”), i henhold til PayPals brugsbetingelser, som kan ses på https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full eller – hvis kunden ikke har en PayPal-konto – i henhold til vilkår og betingelser for betalinger uden en PayPal-konto, som findes på https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full.

5. leverings- og forsendelsesbetingelser

5.1Ud over de angivne Produktpriserne er underlagt ekstra forsendelsesomkostninger. Flere oplysninger om beløbet for den Du kan finde oplysninger om forsendelsesomkostninger i tilbuddene.

5.2Levering af varer skal ske på forsendelsesruten til den leveringsadresse, som kunden har oplyst, medmindre andet er angivet. ellers aftalt.

5.3 I forbindelse med afviklingen af transaktionen skal den leveringsadresse, der er angivet i sælgerens ordrebehandling autoritativ. Hvis PayPal-betalingsmetoden er valgt, vil betalingen blive Kundens leveringsadresse, som er registreret hos PayPal på betalingstidspunktet autoritativ.

5.4Hvis transportvirksomheden sender den returneres til sælgeren, da levering til kunden ikke var mulig. var muligt, skal kunden bære omkostningerne for den mislykkede forsendelse. Dette gælder ikke, hvis kunden ikke har forklaret den omstændighed, der har ført til, at leveringen ikke kan finde sted. ikke er ansvarlig, eller, hvis han midlertidigt er forhindret i at modtage den tilbudte ydelse var forhindret, medmindre sælgeren havde givet ham den ydeevne i et rimeligt tidsrum i forvejen. Dette gælder desuden i de Med hensyn til omkostningerne til forsendelse til kunden, ikke hvis kunden udøver faktisk sin fortrydelsesret. Følgende gælder for returomkostningerne i tilfælde af effektiv Udøvelse af kundens fortrydelsesret de betingelser, der er fastsat i instruktionen om tilbagekaldelse af den Sælgeren kan ikke holdes ansvarlig for en sådan bestemmelse.

5.5Selvafhentning er af logistiske årsager ikke mulig. årsager ikke muligt.

6. ejendomsforbehold

6.1 Hvis sælgeren foretager en forudbetaling, beholder han retten til at bruge varerne, indtil den skyldige købspris er betalt fuldt ud. ejendomsretten til de leverede varer.

6.2 For iværksættere gælder desuden følgende: Den Sælgeren beholder ejendomsretten til varerne, indtil varerne er blevet afvikling af alle krav, der opstår i forbindelse med et igangværende forretningsforhold. The Kunden kan videresælge de reserverede varer som led i den almindelige forretningsgang; Kunden overdrager alle krav, der opstår i forbindelse med videresalg, til os. uanset en kombination eller blanding af de forbeholdte varer med en ny vare – på et beløb svarende til fakturabeløbet til sælgeren på forhånd, og den Sælger accepterer denne overdragelse. Kunden er fortsat forpligtet til at afhente den krav, men sælgeren kan også selv opkræve krav. for så vidt som kunden ikke opfylder sine betalingsforpligtelser.

7 Ansvar for fejl og mangler (garanti)

7.1Hvis den købte vare er defekt, gælder følgende, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt nedenfor, gælder bestemmelserne i lovbestemt ansvar for mangler.

7.2 For forbrugere gælder følgende: Kunden skal Vi beder dig om at anmelde varer, der er leveret med tydelige transportskader, til Køberen er forpligtet til at klage til leveringsagenten og informere sælgeren om dette. Leveres kunden ikke overholder dette, har dette ingen indflydelse på hans lovbestemte eller kontraktmæssige krav på grund af mangler.

7.3 For iværksættere gælder følgende: Risikoen for den hændeligt tab og hændelig forringelse overgår til kunden. så snart sælgeren har overdraget varen til speditøren, transportøren eller den på anden måde udpeget til at udføre overførslen. har. Blandt købmænd gælder den pligt til at inspicere og undersøge, der er reguleret i § 377 HGB (tysk handelslov). Pligt til at irettesætte. Hvis kunden undlader at give den heri fastsatte meddelelse, anses varerne for at være som godkendt, medmindre der er tale om en mangel, der er opdaget under undersøgelse var ikke synlig. Dette gælder ikke, hvis sælgeren har en har skjult en mangel på bedragerisk vis.

8. indløsning af reklamekuponer

8.1Kuponer udstedt af sælgeren i den Inden for rammerne af kampagner med en vis gyldighedsperiode uden beregning udstedes, og som ikke kan købes af kunden (i det følgende benævnt “kampagnekuponer”), kan kun købes i onlinebutikken på Sælger og kan kun indløses i den angivne periode.

8.2Kampagnekuponer kan kun anvendes af forbrugere kan indløses.

8.3Enkelte produkter kan udelukkes fra kuponkampagne kan udelukkes, forudsat at en tilsvarende begrænsningen skyldes indholdet af reklamebonens indhold.

8.4Kampagnekuponer kan kun anvendes før kan indløses ved afslutningen af ordreprocessen. En efterfølgende modregning er ikke muligt.

8.5Når du afgiver en ordre, kan du også Der kan indløses flere aktionskuponer.

8.6Varernes værdi skal være mindst beløbet for kampagnekuponen. Eventuel resterende kredit vil blive fratrukket fra den Sælger ikke refunderet.

8.7Er værdien af kampagnekuponen tilstrækkelig ikke er tilstrækkelig til at dække ordren, kan købesummen forskellen en af de andre betalingsmetoder, som sælgeren tilbyder. blive valgt.

8.8Kreditering af en kampagnekupon hverken udbetales kontant eller forrentes.

8.9Kampagnekuponen vil ikke være refunderes, hvis kunden bruger kampagnekuponen til at betale hele eller en del af returnerer betalte varer inden for rammerne af sin lovbestemte fortrydelsesret.

8.10Kampagnekuponen kan overdrages. Sælgeren kan med frigørende virkning sælge til den pågældende indehaver, som er den Kuponen kan indløses i sælgerens online shop. Dette gælder ikke, hvis sælgeren har kendskab til eller groft uagtsomt har været uvidende om uegnethed, manglende retlig handleevne eller manglende retlig kapacitet. Den respektive ejer har ret til at repræsentere virksomheden.

9 Gældende ret

9.1 For alle retlige forhold i parter er underlagt Forbundsrepublikken Tysklands lovgivning med udelukkelse af den tyske lovgivning. Lovgivning om internationalt køb af løsøregenstande. For forbrugere Dette lovvalg gælder kun i det omfang, den ydede beskyttelse ikke er begrænset af ufravigelig lov. Bestemmelser i lovgivningen i det land, hvor forbrugeren har sin sædvanlige bopæl opholdstilladelse er trukket tilbage.

10. alternativ tvistbilæggelse

10.1EU-Kommissionen stiller en platform til online tvistbilæggelse på internettet til rådighed på følgende link: https: //ec.europa.eu/consumers/odr

Denne platform tjener som kontaktpunkt for udenretslig bilæggelse af tvister, der opstår i forbindelse med Online-købs- eller tjenesteydelsesaftaler, der involverer en forbruger er.

10.2Sælgeren er forpligtet til at deltage i en tvistbilæggelsesprocedure ved et forbrugervoldgiftsnævn hverken hverken forpligtet eller villig.

11. afsluttende bestemmelser

11.1 Hvis kunden er en købmand i henhold til den tyske handelslov, en offentligretlig juridisk person eller en offentligretlig specialfond, er den eksklusive værneting for alle tvister, der opstår i forbindelse med kontraktforholdet mellem sælger og kunden, sælgers forretningssted.

Afbestillingsregler og afbestillingsformular

Forbrugerne har fortrydelsesret i henhold til følgende bestemmelser, hvor en forbruger er enhver fysisk person, der indgår en retshandel med henblik på formål, som overvejende hverken kan henføres til hans erhvervsmæssige eller selvstændige erhvervsvirksomhed:

A. Afbestillingsregler

Fortrydelsesret

Du har ret til at annullere denne kontrakt inden for 14 dage uden at angive nogen grund.

Fortrydelsesfristen er fjorten dage fra den dag, hvor du eller en af dig udpeget tredjemand, som ikke er transportøren, har taget eller har taget de sidste varer i besiddelse.

For at udøve din fortrydelsesret skal du informere os (Attn: Andrei Sergeev, UMAXO GmbH, In der Loh 20, 40668 Meerbusch, Tyskland, e-mail: info@umaxo.de) om din beslutning om at fortryde denne aftale ved hjælp af en klar erklæring (f.eks. et brev eller en e-mail sendt med posten). Du kan bruge den vedlagte standardfortrydelsesformular til dette formål, som dog ikke er obligatorisk.

For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du sender meddelelsen om udøvelsen af fortrydelsesretten inden udløbet af fortrydelsesfristen.

Konsekvenser af tilbagekaldelse

Hvis du fortryder denne aftale, skal vi tilbagebetale alle betalinger, som vi har modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (med undtagelse af ekstra omkostninger, der skyldes, at du har valgt en anden leveringsform end den billigste standardlevering, som vi tilbyder), uden forsinkelse og senest 14 dage efter den dag, hvor vi har modtaget meddelelse om din fortrydelse af aftalen. Til denne tilbagebetaling vil vi bruge samme betalingsmiddel, som du brugte til den oprindelige transaktion, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med dig; du vil under ingen omstændigheder blive opkrævet gebyr for denne tilbagebetaling. Vi kan nægte tilbagebetaling, indtil vi har modtaget varerne tilbage, eller indtil du har fremlagt bevis for, at du har returneret varerne, alt efter hvad der kommer først.

Du skal returnere eller aflevere varerne til os straks og under alle omstændigheder senest 14 dage efter den dag, hvor du underretter os om ophævelsen af denne kontrakt. Fristen er overholdt, hvis du sender varen inden udløbet af fristen på 14 dage.

Du skal bære de direkte omkostninger ved returnering af varerne.

Du skal kun betale for et eventuelt værditab på varerne, hvis dette værditab skyldes håndtering af varerne, som ikke er nødvendig for at afprøve varernes kvalitet, egenskaber og funktion.

Udelukkelse eller for tidlig udløb af fortrydelsesretten

Fortrydelsesretten gælder ikke for aftaler om levering af varer, der ikke er præfabrikerede, og for hvis fremstilling et individuelt valg eller en individuel bestemmelse fra forbrugerens side er afgørende, eller som klart er tilpasset forbrugerens personlige behov.

B. Udtrædelsesformular

Hvis du ønsker at opsige kontrakten, bedes du udfylde og returnere denne formular.

Til

z. H. Andrei Sergeev

UMAXO GmbH

I Loh 20

40668 Meerbusch

Tyskland
E-mail: info@umaxo.de

Jeg/vi (*) fortryder hermed den kontrakt, som jeg/vi (*) har indgået om køb af følgende varer (*)/udførelse af følgende tjenesteydelse (*)

_______________________________________________________

_______________________________________________________

Bestilt den (*) ____________ / modtaget den (*) __________________

________________________________________________________
Navn på forbrugeren/forbrugerne

________________________________________________________
Forbrugerens/forbrugernes adresse

________________________________________________________
Forbrugerens/forbrugernes underskrift (kun i tilfælde af anmeldelse på papir)

_________________________
Dato

(*) Det ikke gældende overstreges.